onsdag 31 mars 2010

Donera mera!

Vill börja med att påminna er om att i morgon är sista dagen att donera till Piratpartiets valsedlar i lokalvalen. Eftersom jag ställer upp i valet till Region Skåne 2010 så tycker jag att alla som gillar mig (hehe :D) ska skänka en femma genom att skicka ett sms till nummer 72550, sms:et ska ha texten “pps 5″ för att donera 5 kr.(Kostnaden blir 5 kr + ev SMS-taxa.)

Man kan naturligtvis skänka mer än så och hur man går tillväga samt saldo på vårt konto hittar du här: http://syd.piratpartiet.se/

Nu till ett ekonomiskt problem av mer personlig karaktär. Som jag har skrivit innan så riskerar jag att stå utan eller få betydligt mindre pengar under (minst) 2 månaders tid (juni,juli). Jag har försökt spara ihop pengar för att iaf ha lite pengar att handla mat för under den här tiden, men har idag varit tvungen att lägga nära en tusenlapp på ett veterinärbesök för Fräsmus som fått otäcka sår på tass och nos som inte vill läka av sig själv. Detta ska även följas upp om två veckor vilket betyder ytterligare kostnader och slutet på mitt sparkapital.

Jag kommer även att behöva kastrera samt vaccinera både Fräsmus och hans bror Morris de närmsta månaderna (något som det var menat att sparpengarna skulle täcka från början) vilket innebär ytterligare kostnader jag inte kommer att ha råd med ifall det går riktigt illa. Jag vet att detta inte är någon annas problem än mitt, men om t ex hälften av alla som följer mig på Twitter hade skänkt en tia eller så hade det hjälpt mig enormt mycket.
Jag hatar verkligen att tigga och om jag får möjlighet så vill jag gärna kunna betala tillbaka evt "gåvor". Så ifall du vill ha tillbaka din tia när jag blivit svinrik politiker så meddela mig vem du är. :D Naturligtvis går det även bra att vara så anonym som banken tillåter.

Pengar kan man sätta in på Handelsbanken, Clearingnr: 6761 Kontonr: 251 001 792

Med hopp om att jag fortfarande har några karmapoäng att inkassera; Tack på förhand!

Inga kommentarer: