onsdag 17 mars 2010

Nummer 9!

Igår kväll fick jag (till min förvåning) reda på att jag hamnade som nummer 9 av 29 på listan av kandidater till Region Skåne för Piratpartiet i höst. Efter lite scoutande har jag även insett att vissa över mig på listan har bett om att slippa vara på valbar plats, vilket i sin tur kan leda till att jag hamnar ännu högre upp. Detta börjar bli påtagligt läskigt nu! :D Naturligtvis är detta samtidigt väldigt spännande för mig, jag har ju inte gjort någon större nytta sen jag blev sjukskriven för 6 år sen, förutom att utforska just hur Region Skåne EGENTLIGEN fungerar. Vem får bäst sjukvård och varför? Varför har vi "säkerhetskameror" på bussarna när den största faran är att chafförerna inte kan köra buss? Etcetera. :D

Så nu har jag köpt en lila blus så jag kan vara snygg i alla artiklar man kommer vilja skriva om mig osv. ;D Haha. Nervositeten är påtaglig nu märker jag, varför jag väljer att avsluta detta inlägg nu innan det blir helt bananas!

Jag - Politiker.

2 kommentarer:

Thomas sa...

Upptäckte nyss att du börjat skriva här igen. Kul det. Lycka till med det då, få betalt för att ha åsikter om grejer låter som hand i handske för dig :p

Digitalis sa...

Haha. Eller hur. Kanske finns en och annan som kan tänka sig att betala mig för att hålla tyst också ;)